CON_TE_STO

Architects: R3Architetti

Place: Turin

Year: 2019

Type: Competition

Status: Idea

Client:

000

The historical, religious and cultural paths cross natural landscapes and cities, coasts and mountains; it is in this perspective that the modules of CON TE STO are inserted and assembled in various ways to adapt to the surrounding context.

The emphasis on the context is underlined by a series of details designed for CON TE STO: the large windows not only provide brightness to the rooms of the hostel, but also work as landscape’s frames. Moreover, the module is covered with a layer of aluminium sheet that reflects every environment in which it is inserted, camouflaging the intervention in the context.

From a technological point of view, ventilation is guaranteed by the same metal layer, thanks to the cavity space that forms inside the wall. Modularity governs the project starting from the basic volume, which is divided in half during construction to allow transport by truck.

CON_TE_STO

Progettisti: R3Architetti

Località: Torino

Anno: 2019

Tipo: Concorso

Stato: Idea

Cliente:

000

I cammini storici, religiosi e culturali attraversano paesaggi naturali e città, coste e montagne; è in quest’ottica che i moduli di CON TE STO vengono inseriti e assemblati in vario modo per adeguarsi al contesto circostante.

L’enfatizzazione del contesto è sottolineata da una serie di dettagli studiati per CON TE STO: le ampie vetrate non solo garantiscono luminosità agli ambienti dell’ostello, ma funzionano anche da cornici del paesaggio.

Inoltre, il modulo viene rivestito da uno strato in lamiera di alluminio che riflette ogni ambiente in cui viene inserito, mimetizzando l’intervento nel contesto.

Da un punto di vista tecnologico, la ventilazione è garantita dallo stesso strato metallico, grazie allo spazio d’intercapedine che si forma all’interno della parete. La modularità governa il progetto a partire dal volume base che viene diviso a metà in fase di realizzazione per permetterne il trasporto tramite autotreno.